U narednim danima najavljeno je zajedničko djelovanje Ministarstva komunikacija i prometa, vanjskih poslova i sigurnosti s ciljem konkretnih koraka prema institucijama Europske unije. S druge strane, iz Konzorcija logistike poručuju da je 1. lipnja krajnji rok za primjenu francuskog modela blokade granica, prenosi BHRT.
Prijevoznici u Bosni i Hercegovini i dalje inzistiraju na punoj primjeni AETR sporazuma koji bi im omogućio nesmetan rad u zemljama EU, osobito u dijelu koji se odnosi na broj sati koje vozači mogu provesti u EU. Rok je 1. lipnja, a tada će, kako najavljuju, provesti blokadu po uzoru na Francusku, nakon konačnog usuglašavanja stavova s kolegama iz regije. Ipak, šalju i dodatnu poruku:
VELIBOR PEULIĆ, koordinator zajedničkih poslova u Konzorciju logistike BiH:
„Zaključno s 1. lipnja, javno ćemo objaviti imena svih pojedinaca koji su na bilo koji način sudjelovali u usporavanju ili opstruiranju procesa. Odluku će donijeti plenum. Kada se aktivira francuski model, pojedinci će biti objavljeni – hoće li to biti ovi ili oni, vodit ćemo se njihovim nedjelovanjem.“
Ni višesatna sjednica Vijeća ministara BiH, na čijem se dnevnom redu našlo i ovo pitanje, nije rezultirala konkretnim rješenjima, osim najave sastanka s predstavnicima prijevoznika 30. svibnja.
EDIN FORTO, ministar komunikacija i prometa BiH:
„Vijeće ministara prihvatilo je da se još jednom objedine aktivnosti triju resora te da se zajedno nastupi prema međunarodnim partnerima na razini EU.“
Predsjedateljica Vijeća ministara najavila je intenziviranje aktivnosti u narednim danima kako bi se konačno pronašlo pozitivno rješenje.
BORJANA KRIŠTO, predsjedateljica Vijeća ministara BiH:
„Svi smo dužni s predstavnicima institucija EU i na regionalnoj razini otvoriti ovo pitanje kako bismo došli do rješenja. Mislim da se nazire određeni smjer.“
Istodobno, predstavnici prijevoznika održali su sastanak s Vladom Republike Srpske, na kojem je dogovoreno da će Vlada do jeseni pozitivno pristupiti provedbi reformskih mjera koje prijevoznici traže. Među tim mjerama su fiskalno rasterećenje, priznavanje statusa izvoznog sektora, subvencioniranje nabave ekoloških vozila te prijenos poreznih olakšica na razdoblje od pet godina.