U najnovijem testu zimskih guma za dimenziju 225/40 R18 H/V iz 2025. godine, ADAC je ispitao čak 31 model: od ultra jeftinih marki do premium marki. Cilj je bio utvrditi koliko se isplati ulagati u kvalitetne marke i koliki je rizik ugradnje jeftinijih varijanti kada prevladavaju zimski uvjeti.
Što test otkriva?
6 guma je ocijenjeno s “dobro”: sve iz premium segmenta
10 guma je bilo “zadovoljavajuće”, 4 su bile dovoljne, ali čak 11 modela je označeno kao “nedostatno” – i sve iz budžetskih (jeftinijih) segmenata
Razlike su velike: na mokrim cestama, pri naglom kočenju pri 80 km/h, neki modeli sa slabim performansama imaju put kočenja preko 15 metara duži od najboljih u testu
Gume poput Goodyear UltraGrip Performance 3, Michelin Pilot Alpin 5, Bridgestone Blizzak 6, Dunlop Winter Sport 5, Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P pokazuju vrhunske karakteristike: stabilno ponašanje na suhim i mokrim površinama, pouzdanost na snijegu i ledu (dobro prianjanje, kratak put kočenja), solidnu ekološku ravnotežu (izdržljivost, otpornost na habanje, manje otpada).
Gdje je kompromis s jeftinijim gumama?
U testu su mnogi modeli iz niže kategorije pokazali značajne slabosti:
Slabo prianjanje na snijegu, problemi s kočenjem, posebno u mokrim uvjetima
Primjeri: CST Medallion Winter WCP1, Petlas SnowMaster 2 Sport, Nankang Winter Activa 4, Landsail Winter Lander: svi su postigli vrlo loše rezultate u kritičnim zimskim uvjetima
Nekoliko modela je još uvijek “zadovoljavajuće”: Matador MP93 Nordicca i Momo W-20 North Pole; ali i oni imaju kompromisne točke na mokrim i suhim površinama
Savjeti za kupce
Ako koristite gume 225/40 R18 (prilično popularne za automobile poput Audija A3, VW Golfa, Škode Octavije, Mercedesa A-klase): vrijedi uložiti u premium. Razlika u sigurnosti i performansama nije zanemariva prema ADAC testiranju, prenose Nezavisne.