Wizz Air je igubio poziciju najvećeg prijevoznika na području bivše Jugoslavije.
Air Serbia je po prvi put pretekla Wizz Air i po broju letova i po raspoloživom kapacitetu i postala najveći prijevoznik na tržištu zemalja bivše Jugoslavije tijekom prvog kvartala 2024.
Do toga dolazi nakon što je Wizz Air proveo privremena široka smanjenja svoje mreže tijekom tromjesečnog razdoblja u usporedbi s izvornim rasporedom zbog potrebe za pregledom aviona opremljenih određenim Pratt & Whitney motorima.
Aviokotvrtka premješta dva od svojih šest aviona iz Skoplja i jedan od svoja četiri mlažnjaka iz Beograda tijekom prvog kvartala. Nadalje, koristit će manji Airbus A320 umjesto A321 na nizu svojih letova za Skoplje i Beograd.
Wizz Air privremeno obustavlja dvije rute iz Skoplja, po jednu iz Niša i Ljubljane, a također će smanjiti frekvencije na odabranim linijama iz Ohrida i Prištine.
Za razliku od razdoblja siječanj – ožujak prošle godine, Wizz Air više nema bazu u Tuzli, što je u prvom kvartalu smanjilo ukupni kapacitet zračnih sjedala u Bosni i Hercegovini za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Air Serbia je također smanjila svoju mrežu tijekom prvog tromjesečja u odnosu na prvotni plan, ali će biti tik ispred Wizz Aira u regiji s 1,23 milijuna sjedala i preko 10.200 letova (uključujući oba smjera).
Oba su pokazatelja i dalje veća za 33,5 posto odnosno 28,3 posto u odnosu na prošlu godinu.
Tijekom prvog tromjesečja najprometnije linije tvrtke Air Serbia u pogledu raspoloživih kapaciteta su Istanbul, Podgorica, Zürich, Moskva, Pariz, Atena, Tivat i Barcelona. Srpski prijevoznik ranije je označio Wizz Air kao glavnog konkurenta na tržištu.
– Wizz Air je tvrd igrač u Beogradu. Natječemo se međusobno na nekoliko ruta. Ponekad mi pobjeđujemo, ponekad oni. Postoje i rute na kojima se naše ponude međusobno nadopunjuju. Otvoreni smo za konkurenciju jer smo tada prisiljeni poboljšati svoju učinkovitost i promijeniti pristup korisniku – istaknuo je lani prijevoznik.
Croatia Airlines će u prvom tromjesečju biti treći najveći zračni prijevoznik na području bivše Jugoslavije s nešto više od pola milijuna sjedala, a slijede ga Turkish Airlines i Ryanair, izvijestio je Ex-Yu Aviation News.