Ustavni sud BiH donio je odluku kojom se utvrđuje da izmjene i dopune Zakona o upotrebi zastave, grba i himne RS-a nisu u skladu s Ustavom BiH, te se stavljaju van snage i prestaju važiti.
-Ustavni sud je u obrazloženju odluke podsjetio na dosadašnju praksu u tumačenju čl. I/2. i III/3.b) i alineja 6. Preambule Ustava BiH. On je istakao da je Zakon o upotrebi zastave, grba i himne, prije donošenja osporene odredbe, sadržavao odredbe koje su se odnosile na protokolarna i tehnička pitanja u vezi s povremenom upotrebom simbola RS sa simbolima stranih država. No, ocijenjeno je da osporeni Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o uporabi zastave, grba i himne dopušta trajno isticanje simbola stranih država bez jasno definiranih uvjeta, čime se otvara prostor samovolji i politički motiviranoj praksi, koja sama po sebi narušava državnost, suverenitet, teritorijalni integritet i političku neovisnost BiH.
Ustavni sud istaknuo je da su simboli poput zastave i himne vrlo važni jer ti simboli odražavaju ustavni poredak i pravno ustrojstvo države. Ustavni sud je dalje naglasio da ni Parlamentarna skupština BiH ni entitetski zakonodavci nemaju ovlasti odobravati simbole stranih država za predstavljanje BiH jer bi to bilo protivno opredjeljenju za “suverenitet, teritorijalni integritet i političku nezavisnost BiH u skladu s međunarodnim pravom”. Ustavni sud je također istaknuo da nije sporno da je Narodna skupština RS-a, kao entitetski zakonodavni organ, ovlaštena propisati oblik, izgled i sadržaj simbola RS-a, te način i mjesto njihove upotrebe, kao i da je ovlaštena propisati način na koji će organi i institucije RS-a isticati simbole strane države. Međutim, Ustavni sud je naglasio da se ova nadležnost mora izvršavati u skladu s ustavnom obvezom prema suverenitetu, teritorijalnom integritetu i političkoj neovisnosti BiH.
Ustavni sud je istaknuo da osporena odredba dopušta isticanje obilježja pojedinih stranih država na način da se građanima BiH jasno daje do znanja da je strana država imala ili još uvijek ima ulogu u pitanjima upravljanja BiH. Osim toga, naglašeno je da to može ukazivati na lojalnost entiteta vladi te strane države. Stoga je ocijenjeno da je takva odredba prima facie suprotna entitetskom opredjeljenju za suverenitet, teritorijalni integritet, političku neovisnost i međunarodni subjektivitet BiH. Naime, to jednostavno znači da predstavljanje entiteta i njihovog djelovanja u okviru države BiH simbolima koji nisu utvrđeni entitetskim zakonom o zastavi, grbu i himni, odnosno državnim zakonom o zastavi, grbu i himni, predstavlja povredu članka I/2. Ustava Bosne i Hercegovine i člana III/3.b) Ustava Bosne i Hercegovine u vezi sa stavom 6. Preambule Ustava Bosne i Hercegovine. Osim toga, Ustavni sud je naglasio da bi korištenje modifikacije “države s kojima pojedini ili svi konstitutivni narodi ili Ostali ili građani u Republici Srpskoj imaju zajedničko povijesno, kulturno i tradicionalno nasljeđe” otvorilo mogućnost selektivne upotrebe obilježja stranih država koja bi mogla biti diskriminirajuća u odnosu na specifičnu ustavnu strukturu BiH. Stoga Ustavni sud zaključuje da Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o uporabi zastave, grba i himne nije u suglasnosti s čl. I/2. i III/3.b) Ustava Bosne i Hercegovine u vezi sa stavom 6. Preambule Ustava Bosne i Hercegovine – priopćeno je iz Ustavnog suda BiH.