Prosvjed vozača kamiona jutros je stvorio kaos u južnom dijeli Mostara. Parkirani kamioni sa prikolicama stoje u obje trake, a policija pokušava regulirati promet naizmjenice. Stvorile su se kilometarske kolone, a putnici polako počinju gubiti živce zbog cijele situacije.
-Razumijem da se ljudi bore za svoja prava, ali se trebaju pitati je li ovo ispravan način? Maloprije gledamo vozilo hitne pomoći koje jedva prolazi, hoće li netko umrijeti jer je netko parkirao kamion na prometnici i prosvjeduje? Ljudi koji su krenuli na terapije u bolnici kasne i pitanje je hoće li propustiti termine koje imaju. Nisam nimalo siguran da je ovo pravi način prosvjeda. Životi drugih mogu biti ugroženi zbog ovakvih postupaka – govori za Pogled.ba jedan od putnika koji je čeka prolaz do Mostara.

Mnogi drugi nisu bili voljni razgovarati, samo su poručili kako nemaju strpljenja za razgovor jer cestovne blokade su im stvorile brojne probleme.
Velibor Peulić, glavni koordinator Logističkog konzorcija Bosne i Hercegovine, izjavio je za Fenu da do sada na ranije najavljenim prosvjedima prijevoznika diljem Bosne i Hercegovine nije bilo incidenata, da je lanac opskrbe zaustavljen na prilazima gradovima u Bosni i Hercegovini te da su se gužve neznatno povećale.
Dodao je da u svakoj lokalnoj zajednici Bosne i Hercegovine, “od rijeke Une do rijeke Drine, od Save do mora”, prijevoznici prosvjeduju dok se zahtjevi ne ispune.
Prema informacijama BIHAMK-a, teretni terminal trenutno je blokiran na graničnim prijelazima Izačić, Velika Kladuša, Kamensko i Rača, dok za putnički program nema većih poteškoća.

Kada je riječ o Sarajevu, zabilježena je gužva iz smjera Stupe prema Rajlovcu.
Na pitanje kolika bi bila procijenjena šteta za BiH uzrokovana prvim danom blokade u cijeloj BiH, koordinator Konzorcija odgovorio je da ne zna, ali da zna da su njihova vozila gubila 14,5 sati dnevno na graničnim prijelazima.
- Za osam sati plaćamo nerad administracije na graničnim prijelazima, u prosjeku po osobi – rekao je Peulić.
Ponovio je njihove četiri skupine zahtjeva, od kojih je prva vraćanje povjerenja i zaštita građana BiH koji rade kao vozači u Europskoj uniji.
Druga je vraćanje trošarina, treća je reguliranje zakonskih problema prijevoznika u smislu propisa i drugih pravnih akata.
-Zoran Tegeltija, kao ravnatelj Uprave za neizravno oporezivanje, nije ispunio nijedno od naših očekivanja. Granični terminali su usko grlo Bosne i Hercegovine. Inspekcije nisu odgovorile na naše pozive da nas saslušaju o našim problemima. Kada se svi ovi zahtjevi sažmu u četiri skupine, realno je očekivati odgovor nadležnih institucija i da se danas u aktivnoj atmosferi počne rješavati ovi problemi – istaknuo je Peulić.
Naglasio je i da bh. prijevoznici ne blokiraju građane, već samo zaustavljaju protok robe i time prosvjeduju.
-To znači da je dosta, 20 godina birokracija radi na opterećenju transportne industrije, a nadležne institucije, ravnatelj Uprave za neizravno oporezivanje nisu ništa poduzeli, a ministar komunikacija i prometa BIH Edin Forto nije proveo nijednu od 17 točaka. Možemo samo reći da smo pokrenuli neke kontakte s određenim ljudima, ali to ništa ne znači. Također tražimo od Vlade Federacije i Vlade Republike Srpske jednoglasan dogovor o povratu trošarina – rekao je.
U izjavi za Fenu rekao je da se nada da će transportna industrija Bosne i Hercegovine, za koju se bore, imati svoju budućnost i da će stvoriti 15.000 novih radnih mjesta, a ne da će ih prisilno tjerati s ovih prostora.