Hercegovina spremna za novu turističku sezonu, očekuje rast veći od 10 posto

Kravice
Kravice
Podjeli

Nakon uspješne prošlogodišnje turističke sezone, koju su obilježili odlični rezultati u broju dolazaka i noćenja, kao i dobar omjer kvalitete i cijene, Hercegovačko-neretvanska županija ove godine od turizma očekuje rast veći od 10 posto.

– S obzirom na značajna ulaganja u promociju i prezentaciju Hercegovine kao turističke destinacije, posebno kroz rad Turističke zajednice HNŽ-a u suradnji s našim partnerima, smatramo da će ovogodišnji rast turizma biti i veći od 10 posto – rekao je Feni Emir Tipura pomoćnik direktora Turističke zajednice HNŽ-a.

Kaže da je turistički sektor za 2025. godini vrlo optimističan kad su u pitanju turistički dolasci i posjete Hercegovini, kao i rast broja gostiju koji nisu izletnici već ostaju na noćenju i imaju više vremena za turističku ponudu.

– Posljednjih mjeseci, Turistička zajednica posjetila je više regionalnih i međunarodnih sajmova turizma i interes koji je vladao za Hercegovinom daje nam za pravo da budemo čak i optimističniji, za rast koji bi mogao premašiti statističku prognozu – govori Tipura i dodaje da nakon pandemije i 2020. godine HNŽ bilježi kontinuirani rast u dolascima i noćenju, prosječno od oko 10 posto svake godine.

Napominje da je prošla, 2024. godina po broju dolazaka bila usporediva s rekordnom 2019. godinom, što znači da se turizam kao industrija potpuno oporavio, a da Hercegovina kao destinacija ide u smjeru daljnjeg rasta.

Po njegovim riječima, pandemija je donijela sa sobom i neke nove trendove u turizmu, veći interes za outdoor aktivnostima, boravak u prirodi, kampiranje, što može biti prednost Hercegovine jer je jedna od destinacija koja uspješno spaja turističku ponudu s prirodnim ljepotama.

Što se tiče cijena, posebno u odnosu na konkurentske destinacije, pomoćnik direktora Turističke zajednice HNŽ-a kaže kako se prošle godine na različitim turističkim skupovima i summitima naglašavalo kako više nema “jeftinog turizma”.

Međutim, dodaje, “analizirajući cijene u našim konkurentskim destinacijama, treba reći da je Hercegovina prosječno ipak cjenovno povoljnija destinacija” – što joj daje određenu komparativnu prednost.

– Često cijena nije presudna prilikom odabira destinacije potencijalnog gosta, nego kvaliteta i raznolika ponuda, pa očekujemo da će Hercegovina, sa svojim kvalitetnim i raznolikim turističkim proizvodom te povoljnijim cijenama, ipak biti konkurentnija i traženija destinacija ove godine. Ne treba zaboraviti da mi imamo što ponuditi i sofisticiranijim gostima, a kada imate ponudu i kvalitetu, cijena ne bi trebala biti prepreka – pojašnjava Tipura.  

Govoreći o smještajnim kapacitetima i njihovom rastu, naglašava da smještajni kapaciteti prate rast tržišta i kao takvi su neodvojivi dio svake destinacije.

– Za ovogodišnju turističku sezonu možemo reći da je Hercegovina spremna. Za sada imamo dovoljno kvalitetnog hotelskog i ostalog smještaja koji zadovoljava turističku potražnju. Do sada nismo bili destinacija luksuznog turizma, iako imamo smještajne kapacitete s pet zvjezdica, a i ostale usluge na visokim kvalitetnim razinama – ističe Tipura.

Dodaje da su novi trendovi, koji su se razvili tijekom i nakon pandemije, donijeli veći interes za autentičnijim ali i luksuznim iskustvom te da Hercegovina ima potencijal da ponudi i takvu vrstu odmora.  

Glavne turističke destinacije u Hercegovini su svakako Neum, Međugorje i Mostar i tu se ostvaruju noćenja koja su u prosjeku oko dva dana, dok su ostale destinacije više izletničke i na njima nema neki značajan postotak noćenja.

– Gledajući cjelokupnu turističku sliku svaka destinacija je jako važna jer upravo one svojim autentičnim ponudama mogu biti razlog turista da ostane duže. Na primjer, gost koji posjeti Mostar, nakon istraživanja Starog grada i eventualnog izleta u Blagaj i Počitelj, mogao bi ostati duže ukoliko mu se ponude dodatne aktivnosti – poput avanturističkih izleta, vinskih tura ili neka outdoor aktivnost – kaže Tipura te nadodaje da ključ je u planiranju i da “moramo graditi turističku ponudu pametno i koordinirano”.

Smatra i da autentičnost svake destinacije u Hercegovini daje mogućnost za neku priču koja tek čeka da bude ispričana, a da je zadatak Turističke zajednice da je podijeli s ostatkom svijeta.

Naglašava i to da Turistička zajednica HNŽ-a aktivno radi na disperziji turističkog prometa, s naglaskom na valorizaciju ruralnih područja kroz turizam.

Također, provodili su se različiti projekti po pitanju vinskog turizma i agroturizma, a planira se nastaviti s kamping turizmom, cikloturizmom i outdoor turizmom.

– Na turističkom tržištu mladi ljudi daju neke nove genijalne i inovativne ideje, a mi ćemo kao Turistička zajednica biti partner svima njima koji žele obogatiti turističku ponudu i prezentirati Hercegovinu na jedan drugi inovativniji i atraktivniji  način – zaključio je Tipura.

Podjeli
-Sponzorirano-
ads image

Najčitanije ovaj tjedan

Znanstvenici napokon pronašli odgovor na ‘majku‘ svih pitanja: tko je prvi – kokoš ili jaje?

Jedna od najpoznatijih i najstarijih zagonetki glasi: što je bilo prvo, kokoš ili jaje? Znanstvenici su konačno pronašli objašnjenje, a odgovor bi vas...

MOSTAR: Studenti prava pokazali izvrsnost na državnom natjecanju

Pravni fakultet Sveučilišta u Mostaru, zajedno s Visokim sudskim i tužiteljskim vijećem BiH (VSTV-om BiH) i Misijom OESS-a u BiH, organizirao je u...

(VIDEO)Povećan interes za studentskim smještajem u Mostaru ponovno otvara pitanje izgradnje trećeg paviljona Studentskog centra Sveučilišta u Mostaru

Posljednje dvije akademske godine zabilježen je povećan interes za studentskim smještajem u Mostaru što ponovno aktualizira pitanje izgradnje trećeg paviljona Studentskog centra Sveučilišta...

‘Dođi da ti zagrlim problem’: Mostar posvećuje tjedan mentalnom zdravlju mladih

Briga o zdravlju najčešće se odnosi na tjelesno zdravlje, dok se mentalno zdravlje nerijetko zanemaruje i gura u drugi plan. U vremenu ubrzanog...

Tvrtka Lignum preko Studentskog servisa Studentskog centra Sveučilišta u Mostaru traži djelatnike

Studentski servis Studentskog centra Sveučilišta u Mostaru objavio je novi poziv studentima za posao. Ovaj put se radi o mostarskoj tvrtci Lignum. Evo...

Slični članci

JP Autoceste FBiH: EPPO nije podigao optužnicu

Iz JP Autocesta FBiH poslalo su demantij povodom današnjih medijskih napisa kako...

Čović nakon sastanka s Dodikom: Žurno izglasavanje zakona i proračuna ostaje prioritet

Predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović poručio je u ponedjeljak nakon sastanka s...

Dodik: Vjerujemo da je budućnost BiH u tri entiteta, da FBiH podijeli na dva entiteta

SNSD odbija bilo kakve prigovore da je kočničar na europskom putu BiH,...

Obnovljeno 1500 hektara Hutova blata, no prijeti mu vodni projekt RS-a

Organizacija za zaštitu prirode WWF Adria iz Zagreba priopćila je u ponedjeljak...