Ceste FBiH pripremaju veliki investicijski program vrijedan 180 milijuna eura

Ljubo Pravdić
Foto: Preslik
Podjeli

Direktor JP Ceste Federacije BiH Ljubo Pravdić komentirao je u Dnevniku RTV Herceg-Bosne gužve koje se posljednjih dana stvaraju na magistralnoj cesti M17 kod tunela Crnaja, gdje se izvode radovi na mostu.

Pravdić je naglasio da su kritike građana dijelom opravdane jer izvođač radova „Sikra“ d. o. o. Sarajevo, iako obvezan, nije osigurao dvosmjerni promet vikendom niti uskladio regulaciju s policijom, što je dovelo do dugih kolona. „U rješenju Ministarstva prometa i komunikacija jasno stoji da izvođač mora u dane vikenda omogućiti dvosmjerni promet i surađivati s MUP-om HNŽ-a. To se, nažalost, nije dogodilo“, rekao je.

Pojašnjavajući razloge izvođenja radova u rujnu, Pravdić je istaknuo da su oni trebali početi još u lipnju, ali zbog zauzetosti izvođača odgođeni su za kraj turističke sezone. „Radi se o zamjeni dilatacija na mostovima kod tunela Crnaja i Ostrožac, što je vrlo kompleksan i nužan posao jer oštećene dilatacije ugrožavaju sigurnost u prometu“, dodao je.

Rekao je kako radovi na mostu kod tunela Crnaja traju 30 do 40 dana, a po završetku radovi će se nastaviti na mostu Ostrožac. „Takve poslove ne možemo raditi zimi, već samo u proljeće i jesen kada to uvjeti dopuštaju“, naglasio je Pravdić.

Govoreći o gužvama, podsjetio je da su i ranije bile prisutne na semaforima u Konjicu, a dodatni problem stvara činjenica da je promet na magistralnim cestama u posljednje dvije godine porastao više od 20 posto. „Samo 14. rujna tim dijelom prošlo je više od 15.000 vozila, a u satima povratka s mora više od tisuću vozila na sat“, precizirao je.

Govoreći o investicijama, naveo je da JP Ceste Federacije BiH priprema veliki program vrijedan 180 milijuna eura u suradnji sa Svjetskom bankom, Europskom investicijskom bankom i EBRD-om. Program uključuje modernizaciju 74 dionice magistralnih cesta, izgradnju trećih traka te završetak pojedinih obilaznica. „Implementacija traje četiri godine, a radovi će se moći izvoditi samo ljeti, što će također povremeno izazivati zastoje“, rekao je.

Kao veliki problem u realizaciji naveo je odluku visokog predstavnika o raspolaganju državnom imovinom, zbog koje lokalne zajednice ne izdaju građevinske dozvole i time blokiraju infrastrukturne projekte.

Na kraju je izdvojio i projekt obilaznice Kiseljaka. „Prva faza je završena, a u drugoj fazi planirano je 8,5 milijuna eura za izgradnju tunela dugog 650 metara. Pregovaramo sa Svjetskom bankom o financiranju i nakon dogovora raspisat ćemo natječaj“, zaključio je Pravdić.

Podjeli
-Sponzorirano-
ads image

Najčitanije ovaj tjedan

‘Kralj nebodera’ iz Mostara dobio jedan od najvećih projekata u regiji

U nešto više od dva desetljeća inženjerstva Mostarac Želimir Bodiroga je ostavio dubok trag na svim stranama svijeta. Spremno se hvatajući u koštac...

Obavezna oprema za automobil u BiH: Što morate imati u vozilu da ne platite kaznu

Vozači u Bosni i Hercegovini dužni su posjedovati određenu obaveznu opremu u automobilu, a propisi se razlikuju ovisno o vrsti vozila i sezoni....

Počinje berba maslina u Hercegovini, maslinari otkrili kakve će biti cijene ove godine

U okolici Čitluka očekuju prosječnu godinu po pitanju uroda maslina čiji je početak berbe tradicionalno zakazan za sredinu listopada. Uzgoj maslina u Hercegovini...

DOLINA NERETVE: Mandarine žute, radnika nema: Dnevnica 60 eura, oslanjali smo se na radnike iz Hercegovine, ali…

Mandarine su već žute, ali pitanje je: ima li ih tko brati? Osim berača, potrebni su i radnici u otkupnim centrima, pa su...

Zašto biste uvijek trebali nositi 100 maraka sa sobom?

Presavijeni novac za hitne slučajeve može vas spasiti dileme kada ne možete platiti karticom ili aplikacijom. Ali važno je gdje ga čuvate. Bezgotovinsko...

Slični članci

Hercegovci imaju novi hit biznis, ulažu stotine milijuna maraka

Poslovni ljudi iz Bosne i Hercegovine sve više ulažu kapital u jedan...

Delić s predstavnicima Udruženja poslodavaca FBiH o potrebnom unapređenju tržišta rada

Federalni ministar rada i socijalne politike Adnan Delić s suradnicima sastao se...

” Zbog pravne blokade ugroženo više od 10.000 radnih mjesta”

Na inicijativu Saveza općina i gradova (SOG) Bosne i Hercegovine održan je...

Gradonačelnik Kordić otvorio prvu prehrambenu tvornicu za preradu voća i povrća u Hercegovini

Gradonačelnik Mostara dr. Mario Kordić danas je u mostarskom naselju Kruševo otvorio...