Gotovo svaki osmi online kupac u Njemačkoj prevaren je od strane lažnih online trgovina u posljednje dvije godine, pokazuje novo istraživanje.
Anketu je proveo institut za istraživanje javnog mnijenja Forsa u ime njemačke krovne potrošačke grupe vzbv i stavio je na raspolaganje agenciji dpa.
Prevarantske web stranice imitiraju legitimne online trgovine, uzimaju uplate – ali kupljena roba nikada ne stiže.
Zagovornici potrošača kažu da velike internet platforme poput Googlea i Mete moraju učiniti više kako bi zaštitile korisnike. Oko polovine lažnih trgovina koje je ispitao vzbv postavilo je oglase na tim platformama.
Kompanije koje zarađuju od oglašavanja ne mogu izbjeći odgovornost – rekla je predsjedavajuća vzbv-a Ramona Pop.
Očekuje se da će se o jačoj zaštiti potrošača raspravljati u četvrtak na konferenciji Njemačkog dana potrošača u Berlinu.
Reprezentativno istraživanje provedeno je između 1. i 12. rujna među 1.503 osobe starosti 14 i više godina i ima statističku marginu greške od tri procentna poena.