Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto održao je danas u Sarajevu sastanak sa predstavnicima prijevoznika okupljenih oko Konzorcija Logistika BiH sa kojima je razgovarao o aktualnoj problematici domaćih prijevoznika tereta.
Forto je nakon sastanka rekao da su razgovarali o pitanjima iz dvije oblasti, od kojih se prva tiče direktne nadležnosti Ministarstva komunikacija i prometa, poput pravilnika o licenciranju, obukama i drugom koje objavljuje Ministarstvo i koje direktno utječe na poslovanje prijevoznika.
Dotakli smo se nekih specifičnih stvari koje su u samom pravilniku i u narednom periodu ćemo nastaviti održavati sastanke i eventualno pokrenuti izmjene pravilnika u skladu sa zahtjevima prijevoznika. Ne mogu predvidjeti ishod ovog razgovora, ali razgovor je pokrenut – izjavio je Forto.
Druga oblast, kako je dodao, odnosi se na ponudu koju su dali prijevoznicima da kao Ministarstvo budu neka vrsta agenta pred drugim resorima, na Vijeću ministara i generalno u javnosti. Napomenuo je da nisu nadležni kada je riječ o tzv. pravilu 90/180 dana, po kojem prijevoznici iz BiH u EU mogu boraviti najviše 90 dana tijekom perioda od pola godine, ali i da je obavio desetine razgovora o toj temi.
Polako se kristalizira način na koji možemo doći do rješenja, a i ministar vanjskih poslova BiH Elmedin Konaković je ovu temu stavio u vrh svojih prioriteta. Ako ovo uspijemo razjasniti s EU možda riješimo problem – dodao je Forto.
Posebno je naglasio značaj interresorne suradnje i regionalnog pristupa tom pitanju.
Spominjali su se protesti, blokade granica i ja podržavam svaku vrstu protesta, posebno neku vrstu protesta kada je u pitanju boravak vozača u EU, pogotovo ako bi to bio regionalni protest – rekao je Forto.
Dodao je da će uskoro biti održan ministarski regionalni sastanak kako bi se takvim pristupom pokušalo doći do rješenja.
Zahtjevi prijevoznika su poznati odranije i od državnih institucija se traži reforma sistema licenciranja prijevoznika, smanjenje troškova poslovanja kroz model povrata dijela akciza, rasterećenje administrativnih procedura, zaštita prava profesionalnih vozača iz BiH u EU…
Predstavnik Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine Velibor Peulić je rekao da će Upravni odbor Logistike BiH u petak biti informiran o zaključcima ovog kao i sastanaka koje su ranije imali sa ministrom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Stašom Košarcem, te predstavnicima DEI, Ureda za veterinarstvo i UIO.
Ministar Forto je hrabar čovjek koji će se uhvatiti u koštac s ovim pitanjima koja nisu rješavana 20 godina. Naši vozači su najlošije tretirani u EU, postoje slučajevi da nas uhite i deportiraju – naveo je Peulić.
Dodao je da je transportna industrija ranije ispunila zahtjeve koji su dosad traženi od EU, te da postoje jednostavna tehnička rješenja.
Mi imamo pametne tahografe u kojima možemo u sekundi evidentirati koliko je naš vozač boravio u EU. Kad bi se to tehnički primijenilo mi ne bismo imali problem sa boravkom. Jedino, integralno, kao region koji može u jednom momentu popriličan broj milijuna tone robe usporiti u lancima snabdijevanja, možemo imati stav. Ako je to jedini izlaz, to će se desiti – dodao je Peulić.
Osnovni cilj prijevoznika, kako je istakao, jeste da se napravi što bolji ambijent, da lanci snabdijevanja ne potpadnu pod transportne kompanije koje nemaju sjedište u BiH, kao i da se zadrže mladi ljudi u zemlji.