Japanska automobilska kompanija Honda odlučila je svoju sljedeću generaciju hibridnog modela Civic proizvoditi u američkoj saveznoj državi Indiani, umjesto u Meksiku, kako bi izbjegla moguće carine na jedan od svojih najprodavanijih modela, objavio je Reuters.
Proizvođači automobila ubrzano se prilagođavaju nakon što je američki predsjednik Donald Trump uveo carine od 25 posto na robu iz Meksika i Kanade.
Iako su mnoge kompanije izrazile zabrinutost zbog ovih nameta, Hondina odluka predstavlja prvi konkretan potez jedne velike japanske automobilske kompanije.
Prema izvorima bliskim kompaniji, Honda je prvotno planirala proizvodnju nove generacije Civica u Guanajuatu, u Meksiku, s početkom proizvodnje u studenom 2027. godine.
Meksiko je prvotno bio odabran zbog rastućih troškova proizvodnje u Indiani i Kanadi. Međutim, sada Honda planira započeti proizvodnju novog Civica u Indiani u svibnju 2028. godine, s očekivanom godišnjom proizvodnjom od oko 210.000 vozila.
Ako proizvodnja u Indiani ne bude mogla zadovoljiti potražnju, Honda će razmotriti uvoz iz zemalja koje nisu pogođene carinama.
Glasnogovornik Honde odbio je komentirati promjene u proizvodnom planu Civica, ali je naglasio da će kompanija nastaviti analizirati tržišne prilike i poslovno okruženje pri donošenju odluka o optimalnoj proizvodnji i distribuciji na globalnoj razini.
Meksiko već dugo predstavlja jeftiniju proizvodnu bazu za japanske i druge globalne proizvođače automobila. Honda iz Meksika izvozi oko 80% svoje proizvodnje u Sjedinjene Američke Države, koje su drugo najveće automobilsko tržište na svijetu, odmah nakon Kine.
Glavni operativni direktor Honde Shinji Aoyama još je u studenom upozorio da bi kompanija mogla razmotriti premještanje proizvodnje ako SAD uvede trajne carine na uvozna vozila.
Honda je prošle godine u Sjedinjenim Američkim Državama prodala oko 1,4 milijuna automobila i kamiona, uključujući modele luksuzne marke Acura.
U istom je razdoblju prodano više od 240.000 modela Civic, uključujući benzinske i hibridne verzije, što ovaj model čini drugim najprodavanijim Hondinim vozilom u SAD-u, odmah iza modela CR-V.
Prodaja Civica, poznatog po pristupačnoj cijeni, porasla je za 21% u odnosu na prethodnu godinu, pokazuju podaci kompanije. Oko 40% vozila koje Honda prodaje u SAD-u dolazi iz uvoza iz Meksika i Kanade.
Također, Honda iz SAD-a godišnje izvozi oko 60.000 vozila u Meksiko i Kanadu, što znači da bi eventualne protumjere i carine koje bi te zemlje mogle uvesti dodatno povećale troškove za kompaniju.