Stručnjaci otkrivaju: Kako se ponašati u slučaju nesreće na autocesti?!

autocesta
Foto: Ilustracija
Podjeli

Nesreća na autocesti A3 kod Popovače, u kojoj su smrtno stradale dvije osobe, ponovno je otvorila goruće pitanje sigurnosti putnika u autobusima i korištenja sigurnosnog pojasa. I dok kriminalističko istraživanje još traje, a vozači su uhićeni, stručnjaci upozoravaju na niz propusta koji su mogli utjecati na težinu posljedica. Vozači i suvozači se, kako kažu, vežu zbog policije, ali putnici to i dalje ignoriraju, prenosi HRT.

Josip Mataija, voditelj Službe prometne policije MUP-a, komentirao je okolnosti jučerašnje tragedije kod Popovače.

Kriminalističko istraživanje još traje. Došlo je do naleta autobusa na osobni automobil. U tom kretanju, autobus je probio središnju zaštitnu ogradu i prevrnuo se na bok. Dvije osobe su smrtno stradale, osam osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a 19 osoba je zadobilo lake tjelesne ozljede. Nitko od teže ozlijeđenih nije životno ugrožen. Očevid je napravljen, a srna nije pronađena. Zasad ne govorimo o srni kao mogućem uzroku nesreće, rekao je.

Nije htio otkrivati detalje o navodnom pokušaju signaliziranja drugim vozačima s pomoću baterije, ali je pojasnio što učiniti u slučaju nesreće na autocesti.

Nećemo u detalje, ali mogu reći da ako se dogodi da vam se automobil pokvari, najbolje bi ga bilo pomaknuti na zaustavnu traku, ali ako to nije moguće, vrlo je bitno napraviti sve da se ne dogodi nešto teže, kao što se dogodilo u ovoj prometnoj nesreći, kazao je.

Istaknuo je i kako je vrlo bitno ne ostati u vozili ili stajati pored vozila, nego prijeći na drugu stranu zaštitne ograde ako je moguće.

Vozači i suvozači se vežu zbog policije, putnici to ne rade”

Marko Šoštarić, dekan fakulteta prometnih znanosti, istaknuo je problem putnika i ostalih sudionika u prometu koji se ne vežu sigurnosnim pojasem.

Generalno, kada se dogodi teška prometna nesreća sa smrtnim posljedicama, to je nesretan splet okolnosti nekoliko faktora, rekao je.

Kako je naglasio, to se dogodilo i u ovoj nesreći.

Da se bilo koja okolnost prevenirala, ne bi došlo do smrtnih posljedica. Da je autobus bio noviji, imao sustav automatskog kočenja i prepoznavanja prepreka u mraku, možda bi se zaustavio ili udar ne bi bio tako jak, nastavio je.

Da su svi putnici u autobusu bili vezani, a ovdje ne znamo je li to slučaj, možda ne bi došlo do smrtnih posljedica, dodao je.

Ipak, naglasio je kako “po propisima nije obavezno da autobus ima te sustave, niti je zakonska obveza da na toj dionici autoceste bude drugačija ograda”.

Ali zakonska obveza je da se svi putnici u vozilima vežu. Često zaboravljamo zavezati pojas u autobusu i na stražnjim sjedalima automobila. To je velik uzrok smrtnih stradanja. U Hrvatskoj godišnje imamo između 250 i 300 prometnih nesreća u kojima netko pogine, odnosno – od 250 do 300 stradalih u prometu. Velik dio njih nije bio vezan. Potrebna je veća svijest, savjesnost i odgovorno ponašanje, zaključio je.

Stalno ponavljam i ponavljat ćemo. Zakonska obveza je vezanje sigurnosnog pojasa na svim sjedalima. Vozač i suvozač se vjerojatno zbog policije vežu, ali primijetili smo da ostali putnici to ne rade, nadovezao se Mataija.

Podjeli
-Sponzorirano-
ads image

Najčitanije ovaj tjedan

LIDL stiže u još jedan grad u Hercegovini, raspisan natječaj za radnike

Njemački trgovački lanac Lidl nastavlja snažno širiti svoju prisutnost u Bosni i Hercegovini. Očito je da se tempo priprema ubrzava iz mjeseca u...

PODIGNUTA OPTUŽNICA: Vican Jerko iz Posušja osumnjičen da je vodio grupu koja je trgovala sa 300 tona duhana, evo tko je još s njim optužen

Tužiteljstvo Bosne i Hercegovine podiglo je optužnicu protiv deset osoba koje se terete da su postale članovi organizirane skupine, uključene u ilegalnu trgovinu...

PARALELNI SVEMIR RISTOVSKOG: Suci nam ne daju da igramo nogomet, Sarajevo i Željezničar su najveći klubovi u BiH

Bivši dinamovac Stefan Ristovski (33) koji je zagrebačku adresu zamijenio onom u Sarajevu gdje trenutačno igra, gostovao je u podcastu “Igrač utakmice” i...

Balkanac otkrio kako se zaista živi u Njemačkoj: Rekli su mi da me pare čekaju na drveću, kad tamo…

Mnogi ljudi s Balkana, u potrazi za boljim životom, odlučili su se preseliti u Njemačku. Međutim, za mnoge se pokaže da život tamo...

Oglasio se otac ubojice iz Mostara, evo što kaže

Avdo Kalajdžić, otac ubojice Anisa Kalajdžića dao je izjavu za Republiku nakon što je njegov sin ubio u Mostaru djevojlu Aldinu Jahić. -Moja...

Slični članci

BHRT morao prekinuti program, zgrada im prokišnjava

Radiotelevizija Bosne i Hercegovine (BHRT) obavijestila je javnost da je bila prisiljena...

Bik prodan za 146 000 eura

Na elitnoj aukciji u Wertingenu prodan je mladi bezrogi bik Innovativ, čiji...

Potpisani memorandumi o saradnji u Neumu na radionici o financijskim istragama

Stručna radionica “Financijske istrage i oduzimanje imovine” namijenjena predstavnicima pravosudnih institucija, policijskih...

Podrška obnovi i poboljšanju stambenih uvjeta za povratnike na području grada Mostara

 U Gradskoj vijećnici Mostara u petak je upriličeno svečano potpisivanje tripartitnog ugovora...