Lome se kolja oko toga tko je bolji za upravljačem, muškarci ili žene. Gledaju li se parametri sigurnosti, žene su u prednosti. Gleda li se, pak, subjektivni dojam, rijetki su vozači koji će priznati da vozačice upravljaju vozilom sigurnije od njih. Pitati umjetnu inteligenciju, odnosno ChatGPT, tko bolje vozi na hrvatskim cestama, nije znanstvena metoda, ali odgovor je znakovit, piše RevijaHak.
Birokratski hladan, ali poprilično, znakovit. Dakle, priočitajte…
Da bismo dali što objektivniji odgovor, najbolje je pogledati dostupne podatke, npr. iz MUP-a, HAK-a ili drugih statističkih izvora.
Statistički podaci – ukratko (do zaključno 2023.)
Broj prometnih nesreća po spolu
Muškarci uzrokuju značajno više prometnih nesreća nego žene.
Prema podacima MUP-a, muškarci su odgovorni za oko 70-80% prometnih nesreća sa smrtnim ishodom.
I u alkoholiziranom stanju za volanom češće se nalaze muškarci.
Kilometraža i izloženost
Muškarci u prosjeku voze više kilometara, što povećava šansu za nesreću.
Također su češće vozači profesionalnih i službenih vozila, što treba uzeti u obzir kod usporedbe.
Agresivnost i rizično ponašanje
Statistike pokazuju da su muškarci skloniji prekoračenju brzine, pretjecanju i vožnji pod utjecajem alkohola.
Žene su općenito opreznije i defenzivnije u vožnji.
Zaključak
Ako gledamo po broju nesreća i rizičnom ponašanju, žene u Hrvatskoj voze sigurnije od muškaraca.
Ako se pita tko “vozi bolje” u smislu tehničke vještine, to je subjektivno i jako ovisi o pojedincu – ali statistike idu u prilog ženama kad je riječ o sigurnosti.