Pet stvari koje štete jetri više od alkohola

Podjeli

Mnogi smatraju da je glavni krivac za oštećenje jetre alkohol, no postoje namirnice koje mnogi često konzumiraju, a koje još više štete jetri.
Kada se spomene oštećenje jetre, prva asocijacija većine ljudi je alkohol. Međutim, to je samo jedan od uzroka. Brojne loše navike, poput pretilosti, prekomjernog unosa šećera i pretjeranog unosa vitamina A, također predstavljaju veliki rizik za ovaj važan organ.

Jetra je vitalni organ koji obavlja više od 500 funkcija u tijelu, uključujući filtriranje krvi i detoksikaciju organizma. Stručnjaci izdvajaju pet štetnih čimbenika koji doslovno uništavaju jetru, prenosi portal zadovoljna.hr.

 

Šteta od prekomjerne konzumacije šećera
Prevelika količina šećera može dovesti do nakupljanja masnoća u jetri, što uzrokuje bolesti jetre. Istraživanja pokazuju da šećer može štetiti jetri čak i kod osoba koje nemaju višak kilograma.

 

Višak kilograma i masna jetra
Pretilost, osobito kod osoba srednje životne dobi ili dijabetičara, može uzrokovati nakupljanje masnoća u jetri, što može dovesti do ciroze jetre.

 

Problemi s vitaminom A

Iako je vitamin A važan za organizam, prekomjerne doze kroz dodatke prehrani mogu uzrokovati probleme s jetrom. Stručnjaci preporučuju unos vitamina A iz svježeg voća i povrća.

 

Šteta od paracetamola
Pretjerano korištenje paracetamola može negativno utjecati na jetru. Važno je pažljivo pratiti upute o doziranju kako bi se izbjegle moguće nuspojave.

 

Opasne trans masti
Unos trans masti treba svesti na minimum jer povećavaju razinu lošeg kolesterola i povećavaju rizik od koronarne bolesti srca. Prehrana bogata trans mastima također je štetna za zdravlje jetre.

Podjeli
-Sponzorirano-
ads image

Najčitanije ovaj tjedan

OTKRIVEN IZNOS: Dalić postaje jedan od najplaćenijih izbornika na svijetu

Nakon završetka mandata na klupi hrvatske reprezentacije, Zlatko Dalić će karijeru nastaviti u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, gdje će postati jedan od najplaćenijih nogometnih...

Sladić objavio: Ovo ne izgleda dobro

Bh. meteorolog Nedim Sladić upozorio je da će rizik od požara u razdoblju od 6. do 12. kolovoza biti izuzetno visok na cijelom...

AI stvorio virus koji ne postoji u prirodi

Naslov koji zvuči kao početak distopijskog trilera ovaj put nije daleko od pravog znanstvenog postignuća. Istraživači sa Sveučilišta Stanford (Stanford University) i Arc...

Mostar Parking počinje sa ugradnjom parking senzora

JP „Mostar Parking“ d.o.o. Mostar obavještava građane da od sutra započinje implementacija prve faze Smart Parking sustava na području Grada Mostara. -U sklopu...

​Upis i raspored treninga za Mlađe pionire, Zrinjevce i Štigliće HŠK “Zrinjski” Mostar

​Otvorena škola nogometa HŠK ‘Zrinjski’ Mostar poziva sve dječake i mlade sportaše da se priključe treninzima u novoj tjednoj aktivnosti za uzrasne skupine...

Slični članci

BROJKE NE LAŽU: Industrija u RS-u se ozbiljno urušava, najveće tvrtke već ugašene ili pred kolapsom

Iako najnoviji statistički podaci pokazuju da je realni rast gospodarstva Republike Srpske...

Iz Bijele kuće otišla jedna od najbližih suradnica Trumpa

Glasnogovornica Bijele kuće Karoline Leavitt odlazi iz Bijele kuće na kraju ovog...

Russell Westbrook završio karijeru

Američki košarkaš Russell Westbrook završio je karijeru nakon 18 sezona u sjevernoameričkoj...

Balkan Grillhaus: Slijepca prevarili za 5000 eura, a sada se otkrivaju mnogo ozbiljnije stvari

Nakon što je objavljeno da je popularni “Balkan Grillhaus” iz Beča prevario...