Na prilazu Mostara probija se novi tunel, uskoro od Bune do Hrvatske za 20 minuta

Radovi / Foto: Večernji.ba
Podjeli

U ovom trenutku u Federaciji BiH aktivno je nekoliko velikih gradilišta na kojima se grade poddionice autoceste na koridoru Vc, a prema svemu sudeći, uskoro se očekuje i intenziviranje radova u južnim naseljima grada Mostara.

Nedavna odluka Vlade Federacije kojom FBiH prihvaća grant namijenjen za financiranje projekta “Mediteranski koridor: Poddionica autoceste Vc tunel Kvanj – Buna u BiH” u iznosu do 20,671.580,77 eura korak je naprijed kada govorimo o financiranju izgradnje približno 5,16 km poddionice, uključujući jedan most, te jedan dugi tunel (tunel Kvanj – Buna) i pristupna cesta. Ovom odlukom Vlada Federacije BiH potvrdila je kako je dokumentacija prihvatljiva za Federaciju, a posebno ugovor o grantu zaključen 14. ožujka 2025. godine u Sarajevu i 17. ožujka 2025. godine u Luksemburgu između BiH i EIB-a, prenosi Večernji list.

Poddionica tunel Kvanj – Buna dio je dionice Mostar jug – Buna. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj. Tunel Kvanj projektiran je kao dvocijevni tunel (desna tunelska cijev 2645 m, lijeva tunelska cijev 2720 m). Poddionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom “Rotimski potok” (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići, neposredno prije odmorišta “Rotimski potok”, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.

Neposredno prije završetka ove poddionice bit će izgrađen nadvožnjak “Rujevice” (44 m) kako bi se omogućila nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica. U sklopu izgradnje ove poddionice planirana je i izgradnja priključne prometnice na cestu Buna – Rotimlja, dužine 1414 m, s privremenim naplatnim mjestom.

Pripremni radovi na ovom dijelu koridora su u tijeku, a ono što je važno je činjenica da će završetkom gradnje navedene poddionice u potpunosti prometnu funkcionalnost dobiti i poddionica koja se nastavlja od Bune preko Dubravske visoravni pa do Počitelja (Buna – Počitelj, duga 7,2 km). Dalje na jug, odnosno jugozapad, od ljeta prošle godine u funkciji je poddionica Počitelj – Zvirovići s kolosalnim mostom Hercegovina, a koja se nastavlja na ranije izgrađenu poddionicu Međugorje – Bijača. Sve navedeno u značajnoj će mjeri skratiti vrijeme putovanje od južnih mostarskih naselja do Republike Hrvatske. Naravno, da bi središte Mostara u potpunosti bilo povezano s autocestom prema jugu, bit će potrebno početi radove na poddionici Mostar jug – tunel Kvanj. Poddionica Mostar jug – tunel Kvanj, ukupne dužine 9,2 km, predstavlja sjeverni dio dionice Mostar jug – Buna. Poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini Zračne luke Mostar i čini sjecište autoceste s postojećom magistralnom cestom, povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.

Kada je riječ o sjevernom dijelu koridora na kojemu je trenutačno aktivno više gradilišta, a nedavnom odlukom Vlade, koja se odnosi na poddionicu Medakovo – Ozimice, Federacija BiH prihvatila je grant namijenjen za financiranje u iznosu do 79,072.600 eura koji će se koristiti za financiranje izgradnje nove dionice autoceste od 35 km na koridoru Vc na sjeveru Bosne i Hercegovine, a koja obuhvaća dio projekta Medakovo – Ozimice. Ovom odlukom Vlada Federacije BiH potvrdila je kako je dokumentacija prihvatljiva za Federaciju, a posebno ugovor o grantu zaključen 30. prosinca 2024. godine u Sarajevu i Luksemburgu između BiH i EIB-a za projekt. Dionica Medakovo – Ozimice zapravo je i najvažniji dio mozaika gradnje autoceste u ovom dijelu Federacije BiH, a njezini gabariti dodatno naglašavaju značaj.

Ukupne dužine 21,5 km, gradi se, uz otvorenu trasu, šest mostova, jedan manji tunel, pet podvožnjaka, jedan nadvožnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto te jedan centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti. Također, dio projekta je i regulacija rijeke Usore u dužini potrebnoj za izvođenje predmetne dionice autoceste na koridoru Vc, regulacija rijeke Tešanjke, premještanje postojeće magistralne ceste M-4, dužine oko 3,5 kilometara, te rekonstrukcija lokalnih cesta.

Strateški planovi

U smislu ovog sjevernog kraka koridora plan je da uskoro bude završena i u promet puštena dionica Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km) i dio autoceste od Stare stanice do Golubinje (10 km). Jedan od najznačajnijih objekata koji se završava na ovom dijelu je tunel Golubinja. Pozicioniran je na potezu između Zenice i Žepča i s dužinom od 3,6 kilometara trenutačno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH. Njegovom izgradnjom znatno će biti skraćen put od Sarajeva prema sjeveru BiH jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno vožnja kanjonom rijeke Bosne. Što se tiče sjevernog dijela koridora, strateški plan JP Autoceste FBiH je da do kraja 2026. godine sve ove spomenute dionice budu završene i puštene u promet.

Podjeli
-Sponzorirano-
ads image

Najčitanije ovaj tjedan

TUGA: Vreća kupusa košta kao jedna porcija bureka

Sezona kiseljenja kupusa je u punom jeku, a njegova cijena ove godine je čak tri puta niža nego prošle. Ovo sezonsko povrće dostupno...

Fakultet strojarstva, računarstva i elektrotehnike Sveučilišta u Mostaru kroz projekt Cybersecurity360 pruža tehničku i operativnu podršku institucijama i gospodarstvu

Stupanjem na snagu novog Zakona o zaštiti osobnih podataka, Bosna i Hercegovina ulazi u razdoblje potpunog usklađivanja s europskim standardima privatnosti i sigurnosti...

Vratila se najsmrtonosnija zarazna bolest, a ljudi misle da imaju COVID ili gripu

U Velikoj Britaniji izdano je upozorenje nakon što su podaci pokazali da slučajevi tuberkuloze (TBC) – koja je poznata kao najsmrtonosnija zarazna bolest...

Imenovani novi suci u Općinskom sudu u Mostaru

Visoko sudsko i tužiteljsko vijeće Bosne i Hercegovine (VSTV BiH) donijelo je na sjednici odluku o imenovanju nositelja pravosudnih dužnosti u Bosni i...

Studentima Sveučilišta u Mostaru uručeni certifikati za obuku o pristupačnoj komunikaciji

U prostorijama SUMIT-a u Kampusu Sveučilišta u Mostaru svečano su uručeni certifikati studentima koji su uspješno završili obuku o pristupačnoj komunikaciji i primjeni...

Slični članci

USPJELA JE! Majci ih Bihaća koja je štrajkala glađu dodijeljena djelomična skrb nad djetetom

Amela Bećirspahić Midžić iz Bihaća pravomoćnom sudskom odlukom dobila je pravo na...

Dani kuhara, kruha i jabuka 2025. obilježeni u Srednjoj turističko-ugostiteljskoj školi Mostar

U duhu zahvalnosti za plodove zemlje i trud ljudskih ruku, Srednja turističko-ugostiteljska...

SUD BIH PISAO SIP-u: Dodik ne može biti predsjednik SNSD-a, provedite presudu!

Sud Bosne i Hercegovine poslao je dopis Središnjem izbornom povjerenstvu (SIP) u...

Mještani žele posuškom Lageru zabraniti izgradnju solarnih elektrana

Dok investitor iz Posušja, tvrtka Lager d.o.o., planira izgradnju fotonaponskih elektrana na...