Iz godine u godinu sve je veća potreba za angažiranjem logopeda u školama u Republici Srpskoj, jer sve više djece ima problema s mucanjem i drugim govorno-jezičnim poremećajima, slažu se ravnatelji obrazovnih ustanova.
Upozoravaju da broj djece s poteškoćama u razvoju govora i jezika raste, dok je broj logopeda u školama nedostatan.
Ministarstvu prosvjete i kulture RS upućen je upit o broju angažiranih logopeda i stvarnim potrebama u gotovo 190 osnovnih škola, no odgovor do zaključenja izdanja „Nezavisnih novina“ nije stigao.
Tatjana Vilendečić, ravnateljica OŠ „Vuk Stefanović Karadžić“ u Banjoj Luci, istaknula je da njihova škola nema logopeda, već samo psihologa i pedagoga, te smatra da bi svaka škola trebala imati logopeda, barem dijelom radnog vremena.
Dodala je kako djeca najčešće imaju poteškoće s izgovorom pojedinih slova i slogova, a neki i s mucanjem, što uglavnom povezuje s prekomjernim korištenjem televizije i mobitela.
Djeca iz njihove škole pomoć najčešće traže u Centru „Zaštiti me“.
Zdravko Budimir, predsjednik Aktiva ravnatelja osnovnih škola prijedorske regije, kaže da s novim generacijama raste potreba za logopedima. U Prijedoru škole surađuju s Centrom „Sunce“, koji nudi logopedske tretmane prema potrebi.
Budimir ističe da su izloženost ekranima i laka dostupnost tehnologije glavni uzroci problema u govornom razvoju.
Slično navodi i Ljubiša Blagojević, predsjednik Aktiva ravnatelja osnovnih škola dobojske regije, napominjući da su djeca od najranije dobi izložena telefonima, koji su zamijenili nekadašnju dudu.
Jedna Banjolučanka kaže da joj sin, koji ove godine kreće u školu, još ne izgovara mnoge glasove ispravno i tepa, pa već neko vrijeme ide logopedu. Dodaje kako vidi napredak i nada se da će uskoro riješiti problem.