Jesu li građani BiH spremni na poskupljenja zbog novih pravila za vozače?

Podjeli

Ograničenje boravka profesionalnih vozača iz BiH u EU izazvat će nesagledive posljedice ne samo za bh. transportni sektor, već i za građane, jer se očekuje da će poskupjeti sve što nam dolazi iz europskih zemalja.

Meso, mlijeko, slatkiši, ulje, kava, odjeća te obuća, samo su neki od artikala kojih su prepuni trgovački centri, a stigli su iz europskih zemalja.

Sve će to, po svemu sudeći, poskupjeti, jer će, kako su procijenili bh. prijevoznici, cijenu transporta prema BiH morati podići u značajnom postotku, odnosno do 25 posto.

Poanta je u tome što je Europska komisija donijela odluku da ograniči boravak profesionalnih vozača iz BiH u EU na 90 dana unutar 180 dana, zbog čega su se domaća prijevoznička poduzeća našla u velikim problemima.

Nikola Grbić, predsjednik Udruge prijevoznika za međunarodni i unutarnji prijevoz Republike Srpske, kaže da će ova okolnost uzrokovati ogroman odljev profesionalnih vozača, jer ih je nemoguće zadržati po principu da 90 dana rade, a 90 dana budu kod kuće.

“Druga stvar, povećat će se troškovi transporta i teško da će bilo koji komitent to prihvatiti. Mi smo se već nekoliko puta obraćali nadležnim institucijama. Međutim, rezultata nema i ništa se ne može učiniti. Uz sve ove probleme koje smo imali, ovo je jedan dodatni, koji je zaista više nego katastrofalan”, rekao je Grbić za Nezavisne.

I laicima je jasno – skuplji prijevoz robe iz EU prouzročit će i povećanje cijena te robe u prodaji u BiH.

“Mi ćemo biti primorani cijenu prijevoza povećati za čak 20 do 25 posto. Ako se povećava cijena prijevoza, to znači i poskupljenje robe. O svemu ovome trebalo je voditi računa mnogo ranije”, istaknuo je Grbić za “Nezavisne novine”.

Da će doći do poskupljenja robe koja nam stiže iz zemalja EU, potvrđuje i Emir Horozović, zamjenik predsjednika Odbora Udruge međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta Vanjskotrgovinske komore BiH.

“U suštini, EU kroji pravila. Gledajte, možda je ovdje cilj da mi ostanemo bez vozača. Ali, prema mom mišljenju, glavni problem su naši političari, jer u posljednjih 10 godina nisu ništa učinili. Da su imali malo više volje da se dogovore, mi bismo već bili u EU i ništa od ovoga nam ne bi trebalo. Bili bismo jedinstveno tržište i radili bismo bez problema”, naglašava Horozović.

I on kaže da neće ispaštati samo prijevoznici, već i građani BiH.

“Slijedi nestašica određene robe, a sve ovo će utjecati i na cijenu robe koju uvozimo iz EU. A većinu robe uvozimo iz EU”, ističe Horozović za “Nezavisne novine”.

Delegat u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH Džemal Smajić prozvao je ministre prometa i komunikacija BiH Edina Fortu i vanjskih poslova Elmedina Konakovića, koji, kako je naveo, hitno trebaju rješavati probleme vozača kamiona.

“Predstavnici 47.000 vozača kamiona iz BiH, koji snabdijevaju BiH s 93 posto sve robe koja se koristi u našoj zemlji, već dugo zahtijevaju da se sastanu s ministrima Fortom i Konakovićem, ali nisu dobili tu priliku”, naveo je Smajić.

I on najavljuje – ne bude li rješenja, poskupljuje transport, a ceh ćemo na kraju platiti svi mi.

“Građani moraju znati da će, ako se ne riješe problemi u području transporta, usluge prijevoza poskupjeti za 26 posto, što će na kraju platiti građani. Ministri Forto i Konaković moraju iskoristiti sve raspoložive mehanizme, razgovarati s predstavnicima Europske unije kako bi se došlo do brzih i učinkovitih rješenja koja bi zaustavila iseljavanje ljudi koji se bave ovim važnim poslom”, naveo je Smajić.

Udruga poslodavaca FBiH je, podsjetimo, ranije Delegaciji EU u BiH uputila dopis u kojem su tražili izuzeće profesionalnih vozača iz odredbi ograničenog boravka u zemljama EU.

“Problem boravka vozača na teritoriju EU, s obzirom na propise o radu vozača, multiplicira se iz razloga što vozači moraju praviti zakonom predviđene pauze, te se na taj način dodatno produžuje njihov boravak na teritoriju EU. U stvarnosti, da bi kompanija mogla obavljati međunarodni prijevoz robe ili putnika, morala bi zaposliti dvostruko veći broj vozača na isti broj vozila, jer bi jedan vozač praktično bio na poslu, dok bi drugi vozač bio u BiH i čekao povratak kamiona ili autobusa kako bi nastavio s radom. Napominjemo da ovo nije ekonomski održivo i funkcionalno”, istaknuli su tada iz Udruge poslodavaca FBiH.

Podsjećamo, još u lipnju je Vijeće ministara BiH zadužilo nadležna ministarstva da s nadležnim tijelima Europske unije poduzmu aktivnosti u cilju izuzimanja vozača iz BiH iz ograničenja boravka na teritoriju Europske unije.

Podjeli
-Sponzorirano-
ads image

Najčitanije ovaj tjedan

FOTO: Predsjednik Čović održao predavanje na Filozofskom fakultetu SUM-a: Promjene se ne mogu promatrati izolirano i nose mnoge posljedice

Prof. dr. sc. Dragan Čović, predsjednik Hrvatskog narodnog sabora BiH, održao je predavanje pod nazivom 30 godina nesavršenog Daytonskog putovanja na Filozofskom fakultetu...

Dvije osobe poginule u stravičnoj prometnoj nesreći u Mostaru

Dvije osobe su poginule u teškoj prometnoj nesreći koja se dogodila danas u 14:05 sati na cesti Mostar – Nevesinje na vijaduktu prema...

Ministarstvo financija HNŽ-a poručilo zdravstvenim radnicima: Provjerite koliko ostale županije izvršavaju svoje obveze prema vama

MInistarstvo financija HNŽ oglasilo se priopćenjem za javnost koje prenosimo u cijelosti: Ministarstvo financija Hercegovačko-neretvanske županije izvršava sve zakonom propisane obveze i isplate...

I veliki broj Bošnjaka iz BiH će se morati odazvati pozivu na služenje vojnog roka u Hrvatskoj

Osobe koje posjeduju državljanstvo Republike Hrvatske, bez obzira u kojoj se državi nalaze, su vojni obveznici, što znači da će i državljani BiH...

Njemački san bez diplome: Ovo su najplaćeniji poslovi za koje vam ne treba fakultet

Njemačka se godinama suočava s nedostatkom kvalificirane radne snage (Fachkräftemangel), a mnogi misle da su visoke plaće rezervirane samo za one sa fakultetskom...

Slični članci

U Roškom Polju otvoren Park sa spomen-obilježjem poginulim hrvatskim braniteljima

U Roškom Polju kod Tomislavgrada u nedjelju je svečano otvoren Park sa...

Flora i fauna na markama HP Mostar

Hrvatska pošta (HP) Mostar tiskala je tradicionalno dva prigodna izdanja maraka s...

U prometnim nezgodama u HNŽ-u tri osobe teško, a tri lakše ozlijeđene

Za protekli vikend ( u vremenskom periodu od 31.10-03.11.2025.godine ) iz oblasti...

Kod Stoca pijani vozač (2,49 promila) udario maloljetnu pješakinju i pobjegao

01.11.2025.godine u 21,40 sati na lokalnoj cesti Aladinići-Stolac dogodila se prometna nezgoda...

Jesu li građani BiH spremni na poskupljenja zbog novih pravila za vozače?

Podjeli

Ograničenje boravka profesionalnih vozača iz BiH u EU izazvat će nesagledive posljedice ne samo za bh. transportni sektor, već i za građane, jer se očekuje da će poskupjeti sve što nam dolazi iz europskih zemalja.

Meso, mlijeko, slatkiši, ulje, kava, odjeća te obuća, samo su neki od artikala kojih su prepuni trgovački centri, a stigli su iz europskih zemalja.

Sve će to, po svemu sudeći, poskupjeti, jer će, kako su procijenili bh. prijevoznici, cijenu transporta prema BiH morati podići u značajnom postotku, odnosno do 25 posto.

Poanta je u tome što je Europska komisija donijela odluku da ograniči boravak profesionalnih vozača iz BiH u EU na 90 dana unutar 180 dana, zbog čega su se domaća prijevoznička poduzeća našla u velikim problemima.

Nikola Grbić, predsjednik Udruge prijevoznika za međunarodni i unutarnji prijevoz Republike Srpske, kaže da će ova okolnost uzrokovati ogroman odljev profesionalnih vozača, jer ih je nemoguće zadržati po principu da 90 dana rade, a 90 dana budu kod kuće.

“Druga stvar, povećat će se troškovi transporta i teško da će bilo koji komitent to prihvatiti. Mi smo se već nekoliko puta obraćali nadležnim institucijama. Međutim, rezultata nema i ništa se ne može učiniti. Uz sve ove probleme koje smo imali, ovo je jedan dodatni, koji je zaista više nego katastrofalan”, rekao je Grbić za Nezavisne.

I laicima je jasno – skuplji prijevoz robe iz EU prouzročit će i povećanje cijena te robe u prodaji u BiH.

“Mi ćemo biti primorani cijenu prijevoza povećati za čak 20 do 25 posto. Ako se povećava cijena prijevoza, to znači i poskupljenje robe. O svemu ovome trebalo je voditi računa mnogo ranije”, istaknuo je Grbić za “Nezavisne novine”.

Da će doći do poskupljenja robe koja nam stiže iz zemalja EU, potvrđuje i Emir Horozović, zamjenik predsjednika Odbora Udruge međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta Vanjskotrgovinske komore BiH.

“U suštini, EU kroji pravila. Gledajte, možda je ovdje cilj da mi ostanemo bez vozača. Ali, prema mom mišljenju, glavni problem su naši političari, jer u posljednjih 10 godina nisu ništa učinili. Da su imali malo više volje da se dogovore, mi bismo već bili u EU i ništa od ovoga nam ne bi trebalo. Bili bismo jedinstveno tržište i radili bismo bez problema”, naglašava Horozović.

I on kaže da neće ispaštati samo prijevoznici, već i građani BiH.

“Slijedi nestašica određene robe, a sve ovo će utjecati i na cijenu robe koju uvozimo iz EU. A većinu robe uvozimo iz EU”, ističe Horozović za “Nezavisne novine”.

Delegat u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH Džemal Smajić prozvao je ministre prometa i komunikacija BiH Edina Fortu i vanjskih poslova Elmedina Konakovića, koji, kako je naveo, hitno trebaju rješavati probleme vozača kamiona.

“Predstavnici 47.000 vozača kamiona iz BiH, koji snabdijevaju BiH s 93 posto sve robe koja se koristi u našoj zemlji, već dugo zahtijevaju da se sastanu s ministrima Fortom i Konakovićem, ali nisu dobili tu priliku”, naveo je Smajić.

I on najavljuje – ne bude li rješenja, poskupljuje transport, a ceh ćemo na kraju platiti svi mi.

“Građani moraju znati da će, ako se ne riješe problemi u području transporta, usluge prijevoza poskupjeti za 26 posto, što će na kraju platiti građani. Ministri Forto i Konaković moraju iskoristiti sve raspoložive mehanizme, razgovarati s predstavnicima Europske unije kako bi se došlo do brzih i učinkovitih rješenja koja bi zaustavila iseljavanje ljudi koji se bave ovim važnim poslom”, naveo je Smajić.

Udruga poslodavaca FBiH je, podsjetimo, ranije Delegaciji EU u BiH uputila dopis u kojem su tražili izuzeće profesionalnih vozača iz odredbi ograničenog boravka u zemljama EU.

“Problem boravka vozača na teritoriju EU, s obzirom na propise o radu vozača, multiplicira se iz razloga što vozači moraju praviti zakonom predviđene pauze, te se na taj način dodatno produžuje njihov boravak na teritoriju EU. U stvarnosti, da bi kompanija mogla obavljati međunarodni prijevoz robe ili putnika, morala bi zaposliti dvostruko veći broj vozača na isti broj vozila, jer bi jedan vozač praktično bio na poslu, dok bi drugi vozač bio u BiH i čekao povratak kamiona ili autobusa kako bi nastavio s radom. Napominjemo da ovo nije ekonomski održivo i funkcionalno”, istaknuli su tada iz Udruge poslodavaca FBiH.

Podsjećamo, još u lipnju je Vijeće ministara BiH zadužilo nadležna ministarstva da s nadležnim tijelima Europske unije poduzmu aktivnosti u cilju izuzimanja vozača iz BiH iz ograničenja boravka na teritoriju Europske unije.

Podjeli
-Sponzorirano-
ads image

Najčitanije ovaj tjedan

FOTO: Predsjednik Čović održao predavanje na Filozofskom fakultetu SUM-a: Promjene se ne mogu promatrati izolirano i nose mnoge posljedice

Prof. dr. sc. Dragan Čović, predsjednik Hrvatskog narodnog sabora BiH, održao je predavanje pod nazivom 30 godina nesavršenog Daytonskog putovanja na Filozofskom fakultetu...

Dvije osobe poginule u stravičnoj prometnoj nesreći u Mostaru

Dvije osobe su poginule u teškoj prometnoj nesreći koja se dogodila danas u 14:05 sati na cesti Mostar – Nevesinje na vijaduktu prema...

Ministarstvo financija HNŽ-a poručilo zdravstvenim radnicima: Provjerite koliko ostale županije izvršavaju svoje obveze prema vama

MInistarstvo financija HNŽ oglasilo se priopćenjem za javnost koje prenosimo u cijelosti: Ministarstvo financija Hercegovačko-neretvanske županije izvršava sve zakonom propisane obveze i isplate...

I veliki broj Bošnjaka iz BiH će se morati odazvati pozivu na služenje vojnog roka u Hrvatskoj

Osobe koje posjeduju državljanstvo Republike Hrvatske, bez obzira u kojoj se državi nalaze, su vojni obveznici, što znači da će i državljani BiH...

Njemački san bez diplome: Ovo su najplaćeniji poslovi za koje vam ne treba fakultet

Njemačka se godinama suočava s nedostatkom kvalificirane radne snage (Fachkräftemangel), a mnogi misle da su visoke plaće rezervirane samo za one sa fakultetskom...

Slični članci

U Roškom Polju otvoren Park sa spomen-obilježjem poginulim hrvatskim braniteljima

U Roškom Polju kod Tomislavgrada u nedjelju je svečano otvoren Park sa...

Flora i fauna na markama HP Mostar

Hrvatska pošta (HP) Mostar tiskala je tradicionalno dva prigodna izdanja maraka s...

U prometnim nezgodama u HNŽ-u tri osobe teško, a tri lakše ozlijeđene

Za protekli vikend ( u vremenskom periodu od 31.10-03.11.2025.godine ) iz oblasti...

Kod Stoca pijani vozač (2,49 promila) udario maloljetnu pješakinju i pobjegao

01.11.2025.godine u 21,40 sati na lokalnoj cesti Aladinići-Stolac dogodila se prometna nezgoda...