Kantautor i glazbenik Ibrica Jusić bio je gost emisije Kompas RTV-a Herceg Bosne, gdje je govorio o svojim hercegovačkim korijenima, djetinjstvu, danima u Parizu, nastanku svevremenskih pjesama, emisijama s Jacquesom Brelom i Charlesom Aznavourom, sevdahu, zlim jezicima u Dubrovniku, Maku Dizdaru, Thompsonu, Terezi Kesoviji, Dubrovačkim trubadurima, Đeli Jusiću, Mili Hrniću te o tome tko danas vodi hrvatsku kulturu.
– Ja ne mogu reći je li mi draži Dubrovnik ili Mostar – kazao je Jusić, prisjećajući se djetinjstva u Hercegovini, i dodao kako je često dolazio kod pokojnog ujaka u Blagaj ili kod tetke u Stolac. – Često su me kao dijete proganjali u Dubrovniku, zato sam dolazio u Hercegovinu.
Teško djetinjstvo u Dubrovniku
Rekao je kako je imao teško djetinjstvo u Dubrovniku te da voli reći kako su njegova generacija „Trumanovih jaja“.
– Živjeli smo od američke pomoći, a to su bila jaja u prahu. Kao djeca, za Prvi maj skidali smo sandale i cipele i hodali bosi do rujna, ali zato smo imali imunitet – kazao je Jusić i dodao kako je najsretniji čovjek jer je odrastao u Dubrovniku, uz talijansku kanconu, operu i Dubrovačke ljetne igre. – U našoj se kući, uz mostarsko porijeklo, njegovao i sevdah.
Istaknuo je kako je bilo zlih glasova u Dubrovniku dok je svirao na dubrovačkim skalinama.
– Jedna strana Straduna govorila je: ‘Jadan mali, siromašan je, talentiran, treba ga školovati’, a druga: ‘Mali musliman, razbojnik, on će završiti u Lepoglavi’. I dandanas ima ljudi koji se ne mogu pomiriti s činjenicom da su kultni krug 20. stoljeća u Dubrovniku činili dubrovački muslimani.
Dani u Parizu
Prisjetio se kako je 1979. na Badnjak nastupao na francuskoj televiziji sa svojim uzorima Jacquesom Brelom i Charlesom Aznavourom te kazao kako nije mogao vjerovati da će se to uistinu i dogoditi nakon što su mu u Dubrovniku obećali da će ga pozvati.
– Došao sam u Pariz zbog te emisije i ostao devet i pol godina, a 1972. počeo sam pjevati u prestižnim kabareima i Parizom se proširila priča kako u kabareu Don Camilo jedan “Jugo” dobro pjeva Brela – rekao je i dodao kako je dobio poziv od Jacquesa Chancela, uz sugestiju da ponese gitaru. – Uđem ja u ured, Chancel se digne da me pozdravi, a s desne strane sjedi Brel. Nakon što sam otpjevao njegovu pjesmu na hrvatskom jeziku, Brel mi je pružio ruku i rekao: ‘Gospodine, imam osjećaj da sam ovu pjesmu pisao za vas, a ne za sebe.’ To mi je najljepši kompliment koji mi je netko mogao dati.
Album Emina posvetio majci
Rekao je kako je album ljubavne poezije Emina posvetio svojoj majci za sedamdeseti rođendan.
– Sevdah je u meni oduvijek živio, na njemu sam odrastao, a kao i za sve u životu – i za album sa sevdalinkama trebalo je sazrijeti vrijeme.
Kazao je kako mu je Mak Dizdar dao savjet:
– Ibrahime, talentiran si, uspjet ćeš, ali samo ako svoj put shvatiš kao jednu polaganu rijeku koja teče. Mani se virova – prisjetio se Jusić i objasnio kako je mislio na pjevače koji izbace hitove, a poslije nestanu.
Savjeti brata Đele
Istaknuo je kako mu je i brat Đelo Jusić dao savjet kada je tek počeo svirati, rekavši mu da na pozornici mora biti uvjerljiv – da svatko u publici pomisli da se obraća upravo njemu.
– Brat mi je bio veliki uzor i htio sam u Dubrovačke trubadure, ali rekao mi je: ‘Prejak si kao osobnost i kao karakter da bi se uklopio u grupu’ – kazao je Jusić i dodao kako je bio u pravu.
Osvrnuo se i na fenomen Marka Perkovića Thompsona i rekao: – Ne dam ni riječ protiv njega.
Kazao je kako nekome smeta Thompson, kao što drugima smeta Trubač sa Siene.
– Smetaju im Thompsonove pjesme jer on propovijeda vjeru, obitelj i domoljublje.
Naglasio je kako Terezu Kesoviju obožava kao čovjeka i kao umjetnicu te se prisjetio zajedničke turneje u Australiji. Za Milu Hrnića je, kroz osmijeh, kazao da je bio „živac na svoj način, ali dobar frontmen“.
Svevremenske pjesme
Izrazio je želju da organizira koncert na platou ispred Hrvatskoga doma hercega Stjepana Kosače u Mostaru.
U emisiji Kompas mogli su se čuti hitovi: Dobro jutro, Margareta, Šalom Sara, Tebi majko misli lete, Trubač sa Siene, Jubi san vašu ćer, U svakom slučaju te volim, Lijepi li su mostarski dućani i Jedan dan Dubrovačkih trubadura. Većinu pjesama Jusić je izveo uživo u studiju.