Do jeseni se očekuje početak gradnje autoceste kroz Mostar

Podjeli

Prometno povezivanje gospodarskog središta Hercegovine, grada Mostara, s jedne strane s jugom države, a s druge s regijom Bosne u očima prometnih stručnjaka strateški je važno pitanje s kojim dinamika izgradnje koridora Vc kroz BiH treba ući u novu fazu, onu koja će pred sobom imati svladavanje zemljopisno najzahtjevnijeg terena, platoa Podveležja i planine Prenj, piše Večernji list BiH.

U potonjem slučaju konzorcij, u kojem je vodeći partner slovenska tvrtka Elea iC d. o. o. Ljubljana, izabran je za konzultanta za izradu idejnog projekta s elementima glavnog projekta za ugovor o izvođenju radova za tunel Prenj i dokumentacije za nadmetanje. Pobjednički konzorcij, osim slovenske tvrtke Elea iC d. o. o. Ljubljana, čine i tvrtke iC Consulenten ZT GmbH Beč, SEED Consulting Shpk Tirana, Albanija, i IBE d. d. Ljubljana, Slovenija.

Nastavak aktivnosti

Tunel Prenj bit će dužine 10.450 metara. Istodobno će se raditi dvije tunelske cijevi s po dva traka u kojima će se promet odvijati jednosmjerno za svaki smjer. Probijanjem tunela Prenj te izgradnjom autoceste na toj trasi put između Sarajeva i Mostara skratit će se upola. Vlada FBiH je krajem studenoga utvrdila javni interes za dionicu tunela Prenj, što je bilo potrebno radi omogućavanja pokretanja postupka eksproprijacije nekretnina na ovoj dionici.

Kada je pak riječ o dionici Mostar sjever – Mostar jug, u tijeku je izrada idejnog i glavnog projekta, a kako je za Večernji list izjavio federalni ministar prometa i veza Denis Lasić, od strateškog je interesa nastaviti aktivno raditi na realizaciji pripremnih aktivnosti. Lasić ističe i kako se nadaju da će najkasnije do jeseni imati izvođača koji će biti uveden u radove na dionici Mostar sjever – Mostar jug, a isto je očekivanje i kada je riječ o tunelu Prenj.

Ove dvije dionice bit će ključni dio mozaika prometnog povezivanja Hercegovine s Bosnom i dalje na sjeveru s koridorom X, a na jugu s jadransko-jonskim pravcem, a što će omogućiti da BiH postane svojevrsno regionalno prometno čvorište i zemlja koja će spajati dunavsku s jadranskom regijom. Okončanje izgradnje dviju navedenih dionica značit će i završetak cjelokupnog koridora kroz Federaciju BiH, prometnice koja će donijeti iznimnu korist u ekonomskom smislu, poglavito za izvozno orijentirane gospodarske subjekte.

Tehničke karakteristike

Projekt izgradnje dionice Mostar sjever – Mostar jug vrijedan je 350 milijuna eura. Planira se financirati iz sredstava osiguranih kod Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), komercijalnih banaka, bespovratnih sredstava Europske unije i vlastitih sredstava. Dužina dionice je 14,2 kilometra. Prema idejnom projektu, planirana je izgradnja petlje Mostar sjever s bočnim naplatnim mjestom, pet tunela dužine oko šest kilometara i deset vijadukata/mostova dužine oko dva kilometra. Dužina otvorene trase je oko šest kilometara.

Tunel Prenj, pak, kao što je poznato, tehnički je najzahtjevniji i jedan od najkompleksnijih objekata u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine. O tomu svjedoči i podatak kako će se raditi o devetom najdužem cestovnom tunelu u Europi, ali i prvom u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara. Nadležni iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine pritom ističu i kako je tunel Prenj generacijski projekt koji će svojom dužinom i kompleksnošću nadmašiti sve do sada izgrađene objekte u regiji, pa i šire, a čijom će izgradnjom doći do iznimno velikih koristi u gospodarskom smislu.

Podjeli
-Sponzorirano-
ads image

Najčitanije ovaj tjedan

OTVOREN JE NATJEČAJ, DONOSIMO DETALJE: Prijave za smještaj u Studentski centar Mostar za studente starijih godina – akademska 2025./2026. godina

Studentski centar Sveučilišta u Mostaru počeo je sa pripremama za iduću akademsku godinu. Od 16. lipnja otvoren je Natječaj za prijem studenata starijih...

Na cestama 35 novih kamera: Snimaju i vozače bez pojasa i s telefonom u ruci

Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Srpske počelo je s primjenom novog sustava za detekciju prometnih prekršaja na cestama u Banjoj Luci, Doboju, Prijedoru i...

SKB Mostar predvodi regiju u primjeni napredne tehnologije FluoBeam u kirurgiji

Sveučilišna klinička bolnica (SKB) Mostar prva je zdravstvena ustanova u regiji koja koristi i posjeduje FluoBeam – najsuvremeniji uređaj za intraoperativnu fluorescencijsku vizualizaciju....

VIDEO: Navijači Zrinjskog krenuli u San Marino: Putujemo 3 sata i još smo u Hercegovini

Nogometna groznica počinje se osjećati u Mostaru. Zrinjski će svoj europski pohod ove godine započeti u San Marinu. Danas je na mrežnim stranicama...

Sudar motocikla i automobila kod Mostara: Kilometarske kolone u oba pravca. Dvije osobe ozlijeđene

U nedjelju, 6. srpnja, na magistralnoj cesti M-17, u mjestu Željuša došlo je do prometne nesreće, potvrđeno je za portal Radiosarajevo.ba. Kako BIHAMK...

Slični članci

Drogirali se zajedno, a onda je on izvukao nož i silovao je

Županijsko državno odvjetništvo u Splitu u optužnici je sudu predložilo produljenje istražnog...

HOROR U FRANCUSKOJ: Predsjednik udruge za prava LGBTQ+ osoba vodio mrežu pedofila, silovali djecu koja su bila stara samo nekoliko mjeseci

Slučaj koji potresa francusku javnost otkrio je zastrašujuću mrežu seksualnog zlostavljanja djece,...

Ženska odbojkaška reprezentacija BiH na pripremama u Goraždu

Ženska odbojkaška reprezentacija BiH u Goraždu se priprema za dvije kvalifikacijske utakmice...

Karleuša: Kako Merlin može pjevati u Srbiji, a ja ne mogu u BiH?

Jeleni Karleuši otkazan je nastup u Sanskom Mostu zbog njenih nedavnih izjava...